Sabtu, 30 April 2011

Palestin : Bukan Isu Bermusim.

Bismillah
Assalamualaikum wmt wmt pembaca yang dikasihi sekalian.
Alhamdulillah,alhamdulillah,alhamdulillahi robbil 'alamin
Segala puji selayaknya untuk Allah atas segala nikmat rezeki yang dilimpahkan buat seluruh makhluk-Nya.
Allahumma solli 'ala saidina muhammad wa 'ala alihi wa sohbihi wa barik wasallim. 
Selawat dan salam ke atas junjungan nabi Muhammad SAW serta selurub keluarga dan sahabat baginda.

Kawan-kawan dan pembaca yang dikasihi sekalian,
Bila kita katakan bukan isu bermusim maksudnya isu ini adalah isu yang perlu dititik beratkan setiap masa. Bukan bila menunggu kempen,mendengar ceramah..barulah kita cakna mahu ambil kisah.

Isu Palestin bukan isu bermusim.
Nasihat buat diri saya juga yang selalu update benda kurang bermanfaat.

Allah SWT berfirman di dalam al-Qur'an surah An-Nasr,ayat 1-3,juzu' ke 30 yang bermaksud:
"Apabila telah datang pertolongan Allah dan kemenangan. Dan kamu lihat manusia masuk agama Allah dengan berbondong-bondong, maka bertasbihlah dengan memuji Tuhanmu dan mohonlah ampun kepada-Nya. Sesungguhnya Dia adalah Maha Penerima taubat." 


Mesir akan membuka selama-lamanya pintu sempadan Rafah yang menghubungkan Gaza dan Mesir. Demikian menurut Menteri Luar Mesir Nabil al-Arabi pada hari Jumaat. Beliau juga menyatakan bahwa keputusan negaranya menutup pintu sempadan itu selama ini adalah satu yang memalukan. Sumber Israel pula menyatakan "perkembangan terbaru yang berlaku adalah suatu yang amat membimbangkan".

Allahuakbar!Alhamdulillah,segala puji selayaknya untuk Allah.Astaghfirullah,moga hati kita tidak terlalai sehingga menyebabkan kita bersenang lenang apabila satu demi satu pertolongan mahupun kemenangan yang Allah berikan.

Islam itu akan kembali menjulang ke atas. Islam akan kembali gemilang. Benda ini adalah pasti!
Cuma masa sahaja kita tidak ketahui bila.
Mari kita sama-sama menjadi batu bata yang menaikkan Islam.
Hakikatnya,Allah tidak rugi sedikit pun sekiranya kita tidak mahu membantu agama Allah. Namun diri kita lah yang rugi kerana membiarkan diri terus terleka dengan dunia. Astaghfirullah~





p.s: Dah nampak harapan yang sangat besar! salah satu cita-cita saya sejak sekolah..apabila sudah menjadi doktor insyaAllah, mahu menyertai bantuan kemanusiaan dan menolong penduduk di Palestin ;D dengan izin Allah. moga dimakbulkan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan