Ahad, 11 Oktober 2009

DI RUMAH BADAR 313 DAN KAUTHAR, CAIRO, EGYPT ;)

Assalamualaikum

Semalam,10 oktober selepas maghrib..saya+farah+huda+hani+ain
ditemani kakak2 senior 3rd year medic JPA..uni Cairo,Egypt
kak husna+kak ilya+kak nusaibah
dan kakak yang baru habis master di UK
kak huda
selamat sampai di cairo
sebenarnya benda nie langsung tak dirancang..tengah hari,1o/10 akak2 dari Cairo datang ziarah rumah saya..tawarkan nak lawat cairo atau tak
disebabkan kuliah saya bermula 14/1o..maka saya dan housemates saya (yang amik medic manchester) pun bersetuju.

kami bermalam di rumah yang namanya BADAR 313..
walaweh~ best3! seronok..
kini saya berada di rumah sebelah bangunan BADAR 313..iaitu rumah KAUTHAR
best3!
saya suka dengan akak2 di sini..mereka sangat2 baik ;)
terima kasih akak2.

saya belajar:-
1. macam mana cara hidup orang bujang..cara masak, cara buat jadual harian
lain kalau hidup di perantauan
2. cara untuk melayan tetamu
3. erti bekorban..
4. apa erti tarbiyah yang sebenar
5.erti kemanisan tarbiyah..
saya gembira berkenalan dengan akak2 di sini
saya amat menghargai saat2 ini

dan saya suka dengan kata2 yang akak2 nie tulis di white board;-

Rancanglah untuk masa depan
tapi hiduplah untuk sekarang..
Masa depan itu tidak pasti
tapi merancang itu mesti
Jangan tunggu esok untuk berubah
kerna esok wujudnya sirna
Mungkin ada, mungkin tiada..
Kita ada saat ini untuk hidup
Semalam sudah berlalu pergi..
Esok,adakah hadirnya pasti??
Jangan jadi mukmin yang rugi
HARGAI WAKTU INI
Kerna ia tak mungkin berulang lagi (103:1-3)

BEING A NEW ONE IS DIFFICULT,BUT NEVER IMPOSSIBLE
--KE ARAH PERUBAHAN YANG LEBIH3X BAIK--


11 oktober 2009 --birthday Huda,h0usemateku--
rumah KAUTHAR (akak2 medic JPA 3rd year)
cairo,Egypt

Tiada ulasan:

Catat Ulasan